جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
آیا انحصار یاران حضرت مهدی علیه السلام به ٣١٣ نفر، یک نوع تبعیض نیست؟ چرا٣١٣ نفر؟
15 اسفند 1394 - 21:17
شناسه : 2157
بازدید 151
3

طبیعی است هر لشکر، تعدادی محدود فرمانده دارد و بقیه، تحت نظر اینان در لشکر حضرت به سر می برند و حاکم را یاری می کنند. پس این نوع انحصار، تبعیض نیست، با توجه به این که یاران گروه دوم را لشکر ده هزار نفری و یاران گروه سوم را عموم مؤمنان تشکیل می دهند.

ارسال توسط :

باید توجه داشت که یاران حضرت، منحصر در ٣١٣ نفر نیست؛ زیرا حضرت، دارای سه گروه یار است که گروه اول آنان، ٣١٣ نفرند. اینان، فرماندهان و بزرگان لشکر حضرت محسوب می شوند و موالیان اویند. طبیعی است هر لشکر، تعدادی محدود فرمانده دارد و بقیه، تحت نظر اینان در لشکر حضرت به سر می برند و حاکم را یاری می کنند. پس این نوع انحصار، تبعیض نیست، با توجه به این که یاران گروه دوم را لشکر ده هزار نفری و یاران گروه سوم را عموم مؤمنان تشکیل می دهند.
گفتنی است که دلیل خاصی در این که چرا یاران گروه اول ٣١٣ نفر هستند وارد نشده است. شاید بتوان گفت:این که تعداد یاران امام مهدی علیه السلام همچون یاران پیامبر اکرم صلوات الله علیه و اله در جنگ بدر ٣١٣ نفر است برای آن است که یاد و خاطره جنگ بدر زنده شود. جنگی که مسلمانان عده کمی بودند با تجهیزات نامناسب، و فقط تکیه بر خدا داشته و با ایمان وارد معرکه جنگ شدند. هدف حفظ اسلام و دین بود. امدادهای خاص و ویژه الهی نازل شد، چنانچه در ابتدای سوره انفال(آیات ٧_١۴) به آن اشاره شده است.جنگی که همه گروه های مسلمان آن زمان، در آن حضور داشتند. افراد سپاه از همه اقشار و سنین مختلف تشکیل شده بود و پیروزی قاطع مسلمانان در آن رقم خورد. بسیاری از سران مشرک و کافر سپاه مکه کشته شدند، پیروزی در این جنگ سر آغاز بسیار زیبایی برای شروع حرکت اسلام بود.

ادامه دارد…

منبع:کتاب افتاب مهر(پرسش ها و پاسخ های معنوی)

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “آیا انحصار یاران حضرت مهدی علیه السلام به ٣١٣ نفر، یک نوع تبعیض نیست؟ چرا٣١٣ نفر؟”
  1. اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.