جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
سردار شهید عبدالحسین برونسی
15 اسفند 1395 - 6:48
شناسه : 5292
بازدید 172
3

صحبت کشید به سفر حج او، می‌خواستم از تلویزیون رنگی سؤال کنم،‌ اتفاقاً خودش گفت…

ارسال توسط :

🔴هزینه سفر حج

رفته بود مکه. وقتی برگشت،‌ با همسرم رفتیم دیدنش. توی راهرو چشمم افتاد به یک تلویزیون رنگی،‌ با کارتن.
بعد از احوالپرسی، صحبت کشید به سفر حج او، می‌خواستم از تلویزیون رنگی سؤال کنم،‌ اتفاقاً خودش گفت: از وسایلی که حق خریدنش رو داشتم،‌ فقط یک تلویزیون رنگی آوردم.
گفتم: ان‌شاالله که مبارک باشه و سال‌های سال براتون عمر کنه. خنده معنی داری کرد و گفت:‌ اون رو برای استفاده شخصی نیاوردم. گفتم: پس برای چی آوردین؟ گفت:‌ آوردم که بفروشم و فکر می‌کنم شما هم مشتری خوبی باشی،‌ آقا صادق.

با تعجب پرسیدم: چرا بفروشینش،‌ حاج آقا؟ گفت: راستش من برای این زیارت حجی که رفتم،‌ یک حساب دقیقی کردم،‌ دیدم کل خرجی که سپاه برای من کرده،‌ ۱۶هزار تومن شده. مکثی کرد و ادامه داد: حالا هم می‌خواهم این تلویزیون رو درست به همون قیمت بفروشم که پولش رو بدهم به سپاه،‌ تا خدای نکرده مدیون بیت_المال نباشم. ساکت شد. انگار به چیزی فکر کرد که باز خودش به حرف آمد و گفت: حقیقتش از بازار هم خبر ندارم که قیمت این تلویزیون‌ها چنده.
مانده بودم چه بگویم.‌ گفتم: امتحانش کردین حاج آقا؟ گفت: صحیح و سالمه. گفتم: من تلویزیون رو می‌خوام،‌ ولی توی بازار اگر قیمتش بیشتر باشه،‌ چی؟ گفت: اگر بیشتر بود که نوش جان تو،‌ اگر هم کمتر بود که دیگه از ما راضی باش.
تلویزیون را با هم معامله کردیم،‌ به همان قیمت ۱۶هزار تومان. پولش را هم دو دستی تقدیم کرد به سپاه،‌ بابت سفر حجش.
الان سال‌ها از آن جریان می‌گذرد. هنوز که هنوز است،‌ گاهی همسرم از آن خاطره یاد می‌کند و از حساسیت زیاد شهید برونسی نسبت به بیت المال می‌گوید.

منبع: برگرفته از کتاب خاک‌های نرم کوشک

یادی هم کنیم از کسانی که حقوق نجومی را حق خود میدانند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.