سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
چرا دینداری در آخرالزمان, سخت تر از زمان های دیگر است؟
10 آذر 1394 - 15:17
شناسه : 1260
بازدید 418
7

افرادی هستند که خداوند, آنان را اولیای خود خوانده و پیامبر صلوات الله علیه در حق آنان فرموده است:”خوشا به حال صابران در غیبت که اینان, حزب الله هستند.

ارسال توسط :

سختی دینداری در آخرالزمان, دلایلی دارد که مهم ترین آن ها, دو عامل زیر می توان باشد:
الف.تشخیص وظیفه:

وظیفه یک مسلمان معتقد,آن است که وظایف دینی خود را به خوبی بشناسد و به آن ها عمل کند.هنگام حضور ظاهری امام در جامعه و میان مردم,امر تشخیص وظیفه,راحت تر است؛چرا که فرد به خدمت امام زمان علیه السلام می رسد و کسب تکلیف می کند؛ولی در زمان غیبت, این امر نیز به صورت کامل, برعهده خود شیعیان است.طبیعی است که وظیفه,دوچندان می شود و کار مشکل تر می گردد؛چرا که تشخیص وظیفه,مسأله بسیار مهمی است که امکان خطاواشتباه در آن وجود دارد. البته امام علیه السلام,شیعیان را به حال خود واگذار نکرده اند؛بلکه از آنان خواسته اند که به عالمان و کارشناسان دین و اسلام شناسان فقیه مراجعه کنند و برای تشخیص وظیفه,از آنان مدد جویند.
ب.ظواهر فریبنده دنیای امروز

شاید به جرأت بتوان گفت, عامل اصلی و مهم تر در سختی دینداری در دوره آخرالزمان,وضعیت فرهنگی دنیای مادی است. غول های ارتباط جامعه و رسانه ای از یک طرف به شدت با اسلام درگیر شده اند و با انواع تخریب ها و تحریف ها و سیاه نمایی ها,سعی بر آن دارند که چهره خشن و سیاهی از اسلام نشان دهند. از طرفی دیگر, ظواهر دنیا را چنان فریبنده و زیبا جلوه می دهند و انواع فسادها و فحشا را در جامعه پخش می کنند؛ به گونه ای که مردم در کنترل کردن امیال و غرایز خود باید مجاهدت و تلاش فراوان کنند.بازار فسادهای مالی و اخلاقی, چنان گرم می شود که برخی همه چیز را به فراموشی می سپرند و حتی انسانیت را نیز زیر پا قرار می دهند و سخن از حیوان مدرن می گویند و معتقد می شوند که انسان, یکی از اقسام حیوانات است نه بیشتر. روشن است به فساد علنی دنیای امروز,حفظ دین و معنویت,بسیار مشکل است.
البته هر چند حفظ دین و عمل به وظیفه,در دنیای پرتلاطم و سراسر ظلم و فساد,کاری دشوار است, پاداش انسان های متدین و دین دار نیز افزون است.
مؤمنان آخرالزمان, به فرموده امیرمؤمنان, در کارها و فداکاری های نیک و بزرگ مسلمانات صدر اسلام شریکند. اینان, کسانی هستند که پیامبر صلوات الله علیه.آنان را برادر خود خوانده و دیدار آنان را آرزو کرده است. افرادی هستند که خداوند, آنان را اولیای خود خوانده و پیامبر صلوات الله علیه در حق آنان فرموده است:”خوشا به حال صابران در غیبت که اینان, حزب الله هستند.”(بحارالانوار,جلد ۵٢,ص١٣٠)

منبع:کتاب افتاب مهر(پرسش ها و پاسخ های معنوی)

ثبت دیدگاه

۱۱ دیدگاه برای “چرا دینداری در آخرالزمان, سخت تر از زمان های دیگر است؟”
  1. جالب بود. تشکر

    پاسخ
  2. عالی بود

    پاسخ
  3. نمیدونم پیامهای من خونده میشه یا اصلا ارسال میشه یا نه ؟
    ایکاش میشد گروه هایی تشکیل بشه در تحقق اهداف تعجیل در ظهور .
    ایکاش میشد ازتون کمک بگیرم و راهنمایی کاملی داشته باشین .
    من چتد مدته خیلی دارم به این موضوع فکر میکنم که واقعا چرا همه ساکت نشستیم ؟

    پاسخ
  4. هر روز بین زمین و اسمونم. دنبال گمشده م میگردم ولی پیداش نمیکنم . دلتنگ آقام . خدایا برسون ظهور امامم رو .
    چرا رسانه ها هیچ حرکتی نمیکنن ؟چرا فرهنگ سازی در زمینه ی ظهور انقدر ضعیفه … بهتره بگم در حد صفره

    پاسخ
  5. چرا رسانه ی ملی ما هیچ برنامه ای رو پخش نمیکنه که مردم جذب امام بشن . اصلا امام رو بشناسن . اگه مردم میدونستن وقتی امام ظهور کنه چقدر زندگی هاشون قشنگ میشه … چقدر راحت و بی دغدغه زندگی میکنند روزی ۱میلیون بار دعا میکردتد و ضجه میزدند برای ظهور امام عصر(عج ).
    چرا رسانه میتونه برنامه ای مثل خندوانه رو انقدر خوب مدیریت کنه که کل ملت ایران بشینن پای این برنامه و تا آخر دنبال کنن .
    چرا یه برنامه مثل همین نوع ساخته نمیشه ؟که همه ی مردم بشینن پای رسانه و باذوق نگاه کنن و از ته دل دعا کنن که امام کی میاد ؟

    پاسخ
  6. آیا کل مردم ما میدونن که وقتی امام عصر بیاد دیگه هیچ عسر و سختی ندارن ؟ آیا میدونن که وقتی امام بیاد انقدر مال و برکت زیاد میشه که هر کسی میره و زکاتش رو پرداخت میکنه اونوقت نیازمندی وجود نداره که زکات رو بگیره . …… آیا همه مردم میدونن که از زیادی و کثرت مال اون مقدار که زیاده رو بیرون خونه هاشون میزارن تا کسی بیاد و اونو ورداره ؟
    اونوقت الان بیشترمردم از نداری مینالند و به همه بد و بیراه میگن .تو سر هم میزنن و حرمت همدیگه رو میشکنند و دل همدیگه رو میشکنند و … برای کسب مال بیشتر.

    پاسخ
  7. اونها نمیدونند که راحتی شون توی دوره ی بعد از ظهوره .
    الله اکبر …..
    بدا به حال ما ……

    پاسخ
  8. آیا همه ی مردم ما میدونن که وقتی امام بیاد انقدر علم و دانش زیاد میشه که دیگه نیازی به دانش برادر دینی خودشون پیدا نمیکنند …..
    یه ذره بیایم و بهش فکر کنیم .
    به قدرت خدای بزرگ مون .
    به اینکه چقدر امام زمان روح بزرگی داره در پیشگاه خدا که خدا بعد ظهور به لطف وجود امام زمان چقدر به دنیا خوبی میده ……..

    پاسخ
  9. آیا همه ما میدونیم که وقتی امام ظهور کنه به قدرت خدا توانایی گوش ما چندین برابر میشه و فراخ پیدا میکنه که صدای امام رو هرجایی از کره ی زمین باشه به گوش ما میرسه . الله اکبر …….
    یعنی ممکنه امام فرسنگها از ما دور باشه ولی ما صداش رو میشنویم ……..
    این یعنی معجزه ……..

    پاسخ
  10. به فرموده امام صادق (ع ) ما فعلا ۲حرف از ۲۷ حرف علم و دانش رو درک کردیم ……..
    بعد از ظهور چیزهایی رو میبینم که الان به فکر هیچ کدوم از ما خطور نمیکنه .ما از درک شون عاجزیم

    پاسخ
  11. کفر بشر در آخرالزمان و وظیفه مؤمنین

    و بشر امروزه در عرصه این کمال کفرش قرار دارد که در تعبیر اسلامی همان آخرالزمان است یعنی غایت و پایان تاریخ. تاریخی که جز ظهور کفر و جهل و ستم بشر نبوده است یعنی تمدن! و این جمال کفر ذات انسان است که آشکار می شود. و وظیفه یک مؤمن اهل معرفت همانا درک حق این ظهور است و نه تکفیر آن. ظهور کفر که قابل تکفیر نیست بلکه حق است، حقی فراسوی خیر و شر ! حقی که شرک و نفاق را برمی اندازد و کل بشریت را جبراً به قلمرو ایمان محض می کشاند که آمادگی برای ظهور انسان کامل ( امام – ناجی ) می باشد که مظهر جمال پروردگار است، جمال مطلقه انسان : جمال روح : روح الله، خلیفه الله، بود – آ ! و این جمال معرفت محض است : جمال عرفانی ، عرفان جمالی !

    استاد علی اکبر خانجانی

    کتاب ” شناخت شناسی ” ص ۱۲۱

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.