شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
عده ای از شیعیان,اعتقاد دارند مثلث برمودا, پایگاه حضرت مهدی است. آیا اسناد و شواهدی وجود دارد تا آن را به اثبات برساند؟
04 بهمن 1394 - 17:48
شناسه : 1626
بازدید 187

این جزایر, از لحاظ جغرافیایی, محل مشخصی دارد و در نقشه ها ثبت شده است.
اصل نکته درباره ی این جزیره و مثلث برمودا, اخباری است که مخابره و ثبت شده است. در حدود سال ١٣۵۵ شمسی, یعنی دو سال پیش از انقلاب اسلامی در ایران, در تمام مطبوعات و رادیوها, اخباری عجیب و غریب از حوادث دردناک و اسرارآمیز از این جزیره و منطقه, نوشته و اعلام شد و به تبع آن, در مجلات داخلی ایران نیز چیزهایی ترجمه وبیان گردید؛ اما اینک دیگر اثری از آن خبرها نیست و در سال های اخیر, دیگر از چنین حادثه هایی سخن گفته نمی شود, در حالی که با گسترش ارتباطات, باید اخبار, بیشتر ودقیق تر از گذشته, ارایه می شد.
بعضی,درباره پخش گسترده این اخبار, استدلال کرده اند که چون کشور کوبا, رابطه خوبی با شوروی سابق داشت و از طرفی, نزدیک بودن آن به ایالات متحده امریکا, خطر جدی برای امریکا محسوب می شد و می توانست جایی برای نصب ابزار جاسوسی و جنگی و در واقع پایگاهی برای شوروی در نزدیکی آن کشور باشد, امریکا به این فکر افتاد که در نزدیکی کوبا(مثلث برمودا) با شایعه کردن این اخبار, منطقه خطرناک و ناامنی را ایجاد کند و آن جا, پایگاهی بسازد که کوبا را از نزدیک زیر نظر بگیرد و اگر کسی خواست نزدیک شود, او را از بین ببرد و آن را به نیروهای اسرارآمیز منتسب سازد؛ بنابراین, اخبار مخابره شده,همه,جنبه سیاسی و امنیتی داشت و در واقع, ساختگی بوده است. البته, امکان دارد برای واقعی جلوه کردن, چند هواپیما و کشتی را نیز از بین برده باشد.
متأسفانه بعضی, باشنیدن این اتفاقات ومشخصات ادعا کردند یا احتمال دادند که آن منطقه,همان جزیره خضرا و محل زندگی اهل بیت امام زمان علیه السلام است, در حالی که این, احتمالی بیش نیست و عقیده ای شخصی است که ابزار گردیده است و می تواند نشان از کج سلیقگی افراد باشد؛زیرا وقتی اخبار دردآور و غم انگیز کشته شدن عده ای افراد بی گناه که بعضأ راه را گم کرده اند یا سوار بر کشتی تجاری بوده اند دنیا را فرا گرفت,بر فرض واقعیت داشتن این جریان ها,همه را به تأسف و تأثر وا داشت اگر کسی ادعا کند که آن جا جزیره امام ما است و حضرت و یارانش چنین کارهایی را انجام داده اند, اثر منفی بر اذهان همه مردم خواهد داشت.
به راستی این ادعا, به شنوندگان و خوانندگان چه پیامی را القا می کند؟آیا جز این است که خشونت طلبی و خون ریزی دین اسلام و پیشوایان دین را تبلیغ می کند؟
وقتی از مدعیان وجود جزیره خضرا می پرسند:چرا تا به حال آن را کسی ندیده است؟می گویند:از قدرت خدا دور نیست که آن را به حالت معجزه آسا و خارق العاده, از چشم ها دور کند و کسی آن را نبیند.
باید از اینان پرسید:اگر خدا چنین کاری را می کند, چه لزومی برای نابود کردن هواپیماها و کشتی ها در آن منطقه هست و چرا باید این افراد بی گناه کشته شوند؛ در حالی که می شود آن جا را نبینند و رد شوند؟در حالی که آنچه در حدیث جزیره خضرا آمده است, با فرض صحت آن, به کشته شدن دشمنان اشاره دارد.آیا کسی که راه را گم کرده و اتفاقأ به آن جا رسیده, دشمن و مستوجب قتل است؟آیا ارایه چنین تصویری از اسلام و امام صحیح است؟

خلاصه این که:

١.مثلث برمودا, وجود دارد؛ اما اخبار نقل شده درباره ی آن, ساختگی و برای مقاصد سیاسی بوده است.

٢. تطبیق آن, بر جزیره خضرا ادعایی شخصی است و فقط از سوی یک فرد ناشناخته, به نان ناجی النجار ابراز شده است.

٣. پذیرش چنین چیزی, خدشه دار کردن چهره ی دین و خشن و خطرناک جلوه دادن امام رحمت و رأفت است که با قوانین مسلم دین سازگاری ندارد.

منبع:کتاب افتاب مهر(پرسش ها و پاسخ های معنوی)

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “عده ای از شیعیان,اعتقاد دارند مثلث برمودا, پایگاه حضرت مهدی است. آیا اسناد و شواهدی وجود دارد تا آن را به اثبات برساند؟”
  1. چا جالب بود…
    بنده تا بحال جیزی راجع باین موضوع نمیدونستم..
    ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.