پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
چه کار کنم تا موفق شوم به آقا امام زمان علیه السلام نزدیک شوم؟
05 اسفند 1394 - 21:06
شناسه : 1996
بازدید 262
4

طبق آیات قرآن و روایات معصومان علیه السلام تقوای الهی، عبارت از انجام دادن واجبات و ترک محرمات است.

ارسال توسط :

برای نزدیک شدن به امام عصر علیه السلام باید به نکات زیر توجه داشت:
شناخت امام
از روایات فراوان که درباره معرفت و شناخت امام زمان علیه السلام، از پیامبر صلوات الله علیه و اله و اهل بیت علیه السلام روایت شده است،دانسته می شود که از ارکان مهم ارتباط معنوی و قلبی با امام، معرفت ساحت مقدس او است. از این رو است که در روایات متعددی آمده است که:”من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هر کس بمیرد، درحالی که امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است”. طبیعی است هر چه شناخت انسان از یک حقیقت، گسترده تر و عمیق تر باشد، امکان ارتباط باطنی با او بیشتر خواهد شد؛ آدمی، با معرفت به حضرت مهدی علیه السلام همه جا و همه وقت، حضور او را لمس می کند و خود را کنار او و در محضر او می بیند.
باید برای رسیدن به چنین شناختی از خدا یاری خواست. در دعای دوران غیبت می خوانیم:” خدایا حجت خود را به من بشناسان؛ چرا که اگر حجتت را به من نشناسانی از دینم گمراه خواهم شد”.
پیوسته به یاد آن حضرت بودن
برای نزدیکی به امام عصر علیه السلام که عصاره همه خوبی ها است، به بهانه های فراوان می توان متوسل شد؛ گاهی با زیارت ” آل یاسین” به محضر مقدسش سلام داد و گاهی با “دعای ندبه” در فراق جان سوزش ناله و فغان سرداد و همه روز با “دعای عهد” با او تجدید پیمان کرد.

تهذیب نفس و کسب فضایل روحی و معنوی

برای ارتباط و انس بیشتر با آن بزرگوار، باید در دوری از گناهان و آلودگی ها بکوشیم و آیینه دل را برای حضور آن وجود مطهر، غبارروبی کنیم و به جای رذیلت ها و بدی ها، بذر فضیلت ها و خصلت های زیبای اخلاقی را در زمین دل بکاریم. هر چه دل انسان و رفتار او، پاک تر باشد، قطعأ بهتر و بیشتر می تواند با پاک ترین موجود عالم، ارتباط برقرار کند؛ چون در این صورت است که سنخیت پدید می آید و سنخیت بین دو شیء، سبب نزدیکی آن ها خواهد شد. قرآن فرموده است:” لا یمسه الا المطهرون”. مفسران گفته اند مراد، این است که فقط کسانی به فهم معارف عمیق قرآن راه می یابند که از طهارت روح برخوردار باشند. مصداق کامل اینان، امامان معصوم علیه السلام هستند که به اسرار قرآن آگاهند و آن را برای دیگران بیان می کنند.
پس باید کوشید با کسب کمالات اخلاقی و تقوا، به ولی عصر علیه السلام شباهت یافت.
طبق آیات قرآن و روایات معصومان علیه السلام تقوای الهی، عبارت از انجام دادن واجبات و ترک محرمات است.

منبع:کتاب افتاب مهر(پرسش ها و پاسخ های معنوی)

ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه برای “چه کار کنم تا موفق شوم به آقا امام زمان علیه السلام نزدیک شوم؟”
  1. سم الله الرحمن الرحیم
    به امید ظهور مولامون امام زمان (عج )
    از هیئت ثارالله درخواست کمک دارم ….. از اول محرم دل تو دلم نیست که برای امامم و تعجیل در ظهور واقعا چیکار میتونم انجام بدم که مثمر ثمر باشه.۳۰ سال از زندگیم رو هیچ کاری برای امامم نکردم.نمیخوام از این به بعدش رو بیهوده وقت تلف کنم

    پاسخ
  2. سم الله الرحمن الرحیم
    به امید ظهور مولامون امام زمان (عج )
    تو راه رسیدن به امام و تعجیل در ظهور هرکاری که از دستم بربیاد انشاالله انجام میدم . انشاءالله خدا کمک کنه .
    ولی واقعا چیکار میتونم انجام بدم که راه عملی باشه ؟
    ایکاش میشد گروهی رو تشکیل داد برای تحقق اهداف . نمیدونم چطور منظورم رو برسونم . واقعا با این ارسال دیدگاهها خیلی سخته که اطلاعاتی کسب کرد

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.